
Juletid med Saal Photo Portal
Giv dette års gallerier en ny chance
Relancer dine tidligere gallerier, og gør dem til gaveklare hits. Brug vores e-mail-workflows til automatiseret markedsføring. Fokuser på ferieprodukter (kalendere, vægkunst, fotobøger og lykønskningskort), anvend bedste praksis for produktsæt, og brug tidsbegrænsede tilbud til at skabe travlhed og øge omsætningen. Vi viser dig hvordan.

Feriebølgen: 2-3× trafik og nem optur
Fotoprodukt- og gavesider har to til tre gange mere trafik i julen end på noget andet tidspunkt - og vi ser det hvert år hos Saal Digital. Mange fotografer leverer filer og nogle få produkter og glemmer derefter deres eksisterende gallerier og går glip af salg med lav indsats og højt afkast. Du har allerede billederne, og dine kunder er aktivt på udkig efter meningsfulde gaver. Du skal bare genåbne gallerier, sætte fokus på gaveklare produkter og bruge automatiserede e-mails til at forvandle sæsonbestemt efterspørgsel til ekstra indtægter.

Din enkle vej til ekstra ferieindtægter
Vi har udarbejdet en kort, trinvis plan for at forvandle tidligere optagelser til julesalg - ingen nye sessioner er nødvendige. Det er en nem måde at tjene ekstra penge på, forlænge dine galleriers levetid og glæde kunderne med meningsfulde gaver. Og fordi Saal Photo Portal er forbundet med Saal Digital lab, kan du tilbyde hele vores produktkatalog - fra professionelle fotobøger og kalendere til fotoklodser og andre fotogaver.
5 trin til julesalg
Gør tidligere optagelser til gaveklare ordrer

Trin 1: Opret, upload eller genaktiver tidligere gallerier
Sørg for, at hver kundes galleri indeholder alle de billeder, du ønsker at tilbyde.
- Hvis du uploader, kan du bruge gallerier på flere niveauer i Saal Photo Portal til at organisere efter kunde eller kapitel og aktivere adgangskodebeskyttelse efter behov - ideelt til familie, nyfødte, bryllupper og store begivenheder.
- Til skole- og børnehavefotografering kan du bruge Photo Jobs til at masseimportere, automatisk sortere og oprette individuelle, private QR-kodegallerier, som kun hver enkelt kunde har adgang til.

Trin 2: Lav en julespecifik prisliste
- Inkluderer must-have gaveprodukter: Kalendere, vægkunst, fotobøger og lykønskningskort.
- Aktivér kalendere, så kunderne kan tilpasse dem med billeder fra deres gallerier.
- I Projects kan du hurtigt designe kort og fotobøger med vores AutoLayout- eller One Minute-designtilstande og derefter vedhæfte projekterne til gallerierne med henblik på salg.
- Aktivér Wall Art i populære formater og overflader.
Pristip: Hvis du har en professionel konto, får du rabat på listeprisen - salg til listepris giver stadig en fortjeneste på 35 %, som udbetales til dig.

Trin 3: Byg tre produktsæt (Standard, Premium, Deluxe)
- Opret produktbundter i Salg > Produktsæt.
- Standard: Fotoprint, klistermærker, magneter.
- Premium: Fotolærred, fototryk plus en udvalgt fotogave.
- Deluxe: en designet fotobog, fotoprint plus udvalgte fotogaver.
Tip: Hold pakkerne enkle og klart strukturerede for at fremskynde beslutninger - less is more.

Trin 4: Aktivér en tredelt kampagne
- I indstillingerne for fotojob eller galleri kan du aktivere op til tre kampagneniveauer.
- Eksempel: 10 %, 20 % og 30 % rabat indtil en bestemt slutdato.
- Angiv om nødvendigt et minimumsordrebeløb for hvert niveau.
- Vælg, om forsendelse er inkluderet eller opkrævet.
Tip: Tilpas slutdatoen til din forsendelsesfrist, og vis kampagnen i galleriet for at gøre det mere presserende.

Trin 5: Opret et julespecifikt e-mail-workflow
Opret et nyt workflow, eller kopier vores julemail-workflow for at komme hurtigere frem - og juster så timing, emnelinjer og din kampagnekode.
- Besked 1 (nu): Mind kunderne om deres tidligere fotoshoot, link til galleriet, bemærk, at billederne stadig er online, og tilbyd eventuelt et par gratis downloads som en krog. Fremhæv, at de kan bestille gaver direkte online til jul.
- Besked 2 (+10 dage): Send en venlig påmindelse med bestsellere og dine aktive kampagner/pakker. Forstærk bekvemmeligheden og eventuelle bestillingsdatoer.
- Besked 3 (1 uge før jul): Filtrer ikke-købere og forladte indkøbsvogne; send en sidste øjebliks kupon (eller kode til gratis forsendelse) med en klar deadline og direkte links til køb.

Har du brug for hjælp til opsætning, eller har du spørgsmål til dit workflow?
Book et opkald med vores team. Vi gennemgår din sag, hjælper dig med at konfigurere den arbejdsgang, du foretrækker, og rådgiver om muligheder som at tilføje en online tilmeldingsformular, når du ikke har kundernes e-mails, eller importere kontakter for at reducere det manuelle arbejde. Du kan også finde hurtige svar i vores Help Center.