Fejlmeddelelser om software
I sjældne tilfælde kan softwaren vise en fejlmeddelelse. Vi anbefaler, at du sletter de midlertidige filer som et første skridt og derefter kontrollerer, om fejlmeddelelsen stadig vises.
Sletning af midlertidige data
Åbn Indstillinger (tilgængelig via tandhjulsikonet), og vælg Slet midlertidige data. Sæt kryds ved alle tre muligheder, og bekræft med Slet nu:
- Slet midlertidige data
- Slet downloadede designs
- Slet miniaturebilleder
Der vises en dialogboks, som informerer dig om, at softwaren skal lukkes. Genstart venligst softwaren.
Fejlmeddelelsen bør ikke vises igen, men hvis den gør, skal du kontrollere følgende punkter
Fejlmeddelelse altid på den samme side i et projekt
Hvis problemet kun opstår på bestemte sider, skal du vælge de berørte sider og slette hele indholdet af disse sider fra projektet. Dette gøres ved at klikke på Side i højre rude og vælge Vælg alt. Fjern de valgte elementer ved at trykke på delete-tasten på tastaturet. Der bør ikke være nogen elementer tilbage i Layers.
Omdøb derefter billedfilerne, indsæt indholdet (de omdøbte billedfiler, tekstbokse osv.) tilbage i siderne, og gem projektet under et nyt navn.
Billeder kan ikke vises/indlæses
Kontroller først, at billederne er gemt i et understøttet filformat
macOS: Tillad designprogrammet fuld adgang til harddisken. I afsnittet Sikkerhed > Privatliv > Fuld diskadgang kan du angive, hvilke programmer der skal have fuld diskadgang. Tilføj dit designprogram her. Det skal så kunne se dine billedkilder. For at undgå problemer med tilladelser kan du også prøve at gemme billederne på dit skrivebord som en test.
Jeg kan ikke uploade min ordre
Kontroller venligst din computers indstillinger for at se, om en firewall eller et antivirusprogram blokerer for softwaren. Hvis det er tilfældet, skal du fjerne blokeringen af Saal Design-softwaren i disse programmer. Upload bør derefter fungere uden problemer.
Kan ikke installere eller starte software
Hvis du ikke kan installere eller starte Saal Design-softwaren, skal du kontrollere, at softwaren er kompatibel med dit styresystem, og at den ikke er blokeret af din firewall.
Om det er blokeret af din firewall eller din virusscanner/antivirusprogram. Hvis det er tilfældet, skal du fjerne blokeringen af Saal Design-softwaren i disse programmer.
Softwaren starter kun i offline-tilstand
Der er noget, der blokerer softwaren for adgang til internettet. Kontroller venligst din computers indstillinger for at se, om en firewall eller et antivirusprogram blokerer softwaren. Hvis det er tilfældet, skal du fjerne blokeringen af Saal Design-softwaren i disse programmer. Upload bør derefter fungere uden problemer.
Fejl 3001, fejl 2038 eller meddelelse om adgang nægtet
Softwaren kan ikke få adgang til nogen filer på dit system. Kontroller venligst, at du har tilstrækkelig ledig plads på din harddisk, at du har fuld adgangsret til alle filer og mapper, og at ingen antivirusprogrammer blokerer adgangen. Hvis dette er tilfældet, skal du fjerne spærringen af Saal Design-softwaren i de relevante programmer. Upload bør derefter fungere uden problemer.
Har du stadig problemer?
Hvis du stadig oplever problemer, bedes du kontakte kundeservice med følgende oplysninger:
- Fortæl os, hvilke skridt du tog under brugen, indtil fejlmeddelelsen dukkede op
- Send os et skærmbillede af problemet
- Fortæl os navnet + versionen af dit styresystem
- Send os fejlloggen
Logbog for softwarefejl
Du kan finde fejlloggen i softwaren ved at klikke på knappen Indstillinger med tandhjulet i øverste højre hjørne og derefter klikke på knappen Åbn mappe med logfiler i det vindue, der åbnes. Send os venligst alle logfiler for de sidste 7 dage.