Dynamiske projekter

Dynamiske projekter

Denne funktion strømliner placering, administration og personalisering af bulkordrer af fotoprodukter, hvilket gør det lettere at levere til flere kunder på samme tid. Dynamiske projekter gør det muligt at bruge pladsholdere til at tilpasse indhold fra en gemt tabel.

Aktivering

For at aktivere denne funktion på et projekt, skal du først designe det. Når du er klar, skal du åbne projektet i Online Designer og klikke på knappen Dynamisk knappen til højre. Der vises en besked med flere oplysninger. Klik på Næste for at aktivere funktionen. Når funktionen er aktiveret, vil en dynamisk kolonne med værktøjer være tilgængelig, hver gang du klikker på knappen Dynamisk.

Dynamisk kolonne

Pladsholdere

En pladsholder er et stykke tekst, der er personaliseret ud fra de data, du har registreret. Standardindholdsfelter er tilgængelige. Du kan oprette nye ved at klikke på Tilføj ny.

For at tilføje en pladsholder til dit fotoprodukt skal du først tilføje tekst. Når denne funktion er aktiveret, vises en pladsholderboks i teksteditoren ved siden af værktøjerne til tilpasning af tekst. Vælg en mulighed fra de tilgængelige valg, og pladsholderen vil blive tilføjet til din tekst. Det er muligt at tilføje flere pladsholdere. Bemærk, at det kun er teksten inden for parenteserne, der svarer til pladsholderen, hvilket giver mulighed for dynamiske dataændringer.

Teksteditor med pladsholderboks

Vi anbefaler, at du aktiverer Automatisk skriftstørrelse for at forhindre længere tekst i at være uden for tekstboksen, da tekstlængder vil variere. Når du har tilpasset din tekst, skal du klikke på OK. Teksten med den valgte pladsholder vil blive tilføjet til fotoproduktet.

Produkt med pladsholder

Data

I kolonnen Data skal du indtaste de data, du ønsker at tilpasse. For at indtaste data skal du klikke på Administrer data. Et vindue med en datatabel kommer frem, hvor du kan se alle de detaljer, der kan indtastes. I øverste højre hjørne finder du følgende knapper:

Datatabel tom

Tilføj. Ved at klikke på denne åbnes et vindue, hvor du kan tilføje data. Bemærk, at leveringsadressen skal være udfyldt korrekt for at kunne sende produktet direkte til hver person. I feltet Ordreantal kan du også vælge, hvor mange varer der skal sendes til hver person. Når du har udfyldt alle detaljerne, skal du klikke på Gem.

Oplysningerne vil derefter blive vist i tabellen. Ved at klikke på skraldespandsikonet fjernes dataene fra listen. Ved at klikke på skruenøgleikonet ved siden af personen kan du redigere de data, der allerede er inkluderet. Ved at klikke på skruenøgleikonet ved siden af personen kan du redigere de data, der allerede er inkluderet.

Datatabel

Download. Dette vil downloade alle de data, der er indeholdt i CSV-filen.
Upload Excel- eller CSV-fil. Dette vil uploade en CSV-fil og inkludere dataene i tabellen.
Når alle data er inkluderet, skal du klikke på pil-ikonet i øverste venstre hjørne.
Kolonne med data

Alle inkluderede data vil blive vist i kolonnen Data. Du kan gennemgå hver af de inkluderede data ved at klikke på pileknapperne. Herfra er det også muligt at redigere de indtastede data ved at klikke på skruenøgleikonet. Hvis du klikker på afkrydsningsfeltet Preview, vil pladsholderne blive erstattet med de forhåndsviste data.

Levering

Her kan du vælge mellem:

Leveringsmuligheder

Send ordren til én leveringsadresse. Send alle produkter til en enkelt valgt leveringsadresse.
Send ordren til de adresser, der er angivet i dataposterne.. Hvert personaliseret produkt sendes til den angivne persons adresse. Hver persons leveringsadresse vil blive angivet under checkout.

Datatabel tom

Du kan ændre oplysningerne ved at klikke på knappen Rediger. Når du har tjekket, afslutter du købet, og hver person vil modtage et personligt fotoprodukt til sin egen adresse. Bemærk, at der kun kan tilføjes ét dynamisk projekt til indkøbskurven ad gangen.